sob.. wrz 14th, 2024

Transport ze względu na długość trasy do pokonania podzielić możemy na krajowy oraz międzynarodowy. O ile w przypadku przewozów krajowych, logistyka transportu towarów z jednego miejsca w inne jest znacznie uproszczona, tak w przypadku kiedy decydujemy się na eksport towarów za granicę musimy znacznie bardziej świadomie dokonać wyboru przewoźnika. Ze względu na odległości jakie dzielą dostawcę z odbiorcą, a także niejednokrotnie bariery językowe, warto wybrać sprawdzone firmy, które wyróżniają się niezawodnością. Pozwoli to zmniejszyć ryzyko opóźnień w dostawie, a nas, właścicieli przedstawi w dobrym świetle u potencjalnych odbiorców.

Flota firmy przewozowej

Bardzo duże znaczenie dla transportu międzynarodowego ma flota firmy, na jaką się decydujemy. Warto zwrócić uwagę nie tylko na wielkość posiadanej floty, ale także wiek poszczególnych samochodów, ich przebieg oraz częstotliwość serwisowania. Im młodsza flota firmy przewozowej, tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia różnego rodzaju awarii podczas transportu. Podczas wyboru firmy transportowej warto wziąć pod uwagę tych przewoźników, którzy posiadają kilka czy kilkanaście samochodów w swojej flocie, dzięki czemu, w przypadku nieprzewidzianej awarii, będą mieli oni możliwość podstawienia zastępczego samochodu do realizacji zlecenia. 

Ubezpieczenie transportu

Dlaczego ubezpieczenie transportu jest tak ważne? Wartości towarów przewożonych podczas spedycji międzynarodowych niejednokrotnie przekraczają dziesiątki czy setki tysięcy złotych. Strata bądź uszkodzenie nawet niewielkiej części z nich, wiąże się z koniecznością poniesienia wysokich kosztów przez przedsiębiorcę. Ryzyko powstania szkód jest stosunkowo duże, szczególnie jeśli transporty wykonywane są systematycznie. Obciążenie kosztami zniszczeń przewoźnika i odzyskanie pieniędzy jest znacznie trudniejsze niż w przypadku otrzymania zwrotu od ubezpieczyciela. 

Kierowca na zmianę

Oferowanie kierowcy na zmianę przez firmy zajmujące się transportem międzynarodowym to bardzo ważny ruch w stronę klienta. Dzięki temu nie tylko zmniejsza się ryzyko wypadków, ale pozwala to przede wszystkim na dostarczenie zleconego transportu w znacznie krótszym czasie niż w przypadku, gdyby było ono wykonywane przez jednego kierowcę. Dlaczego tak się dzieje? Zgodnie z przepisami, każdy zawodowy kierowca zobowiązany jest do robienia przymusowych przerw. Maksymalny czas pracy kierowcy nie może przekraczać 9 godzin dziennie, a po 4,5 godzinach za kółkiem, prowadzący pojazd musi odbyć 45-minutową przerwę. Dzięki obecności kierowcy na zmianę znacznie łatwiej jest zaplanować trasę, a także zmniejszyć ilość postojów. Kierowcy mają możliwość zorganizowania dłuższego odpoczynku, nie wydłużając tym samym czasu pokonania zleconej trasy.